måndag 2 juni 2008

Mina vänners bloggar.

Hade mycket att läsa om vad som hänt på mina favoritbloggar när jag kom hem.
En utmaning hade hamnat på en rolig och innehållsrik blogg. (se Långt borta och nära). Jag blev nyfiken på
vad som månne står i min närmaste bok, på sid.123 efter femte meningen.

Där stod: "Uschkin, uschkin"
sade Pusjkin.
"Oj, oj!"
sade Tolstoj.
"O vekov!"
sade Tjekov.
"Det är för djävski!"
sade Dostojevski.

Det var Alf Henrikssons kommentar till Den sorgsna ryska litteraturen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
tack för kommentar till mina bilder!
blev så här glad :DDD
ha en bra dag!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! Och vad roligt att du tog fram din närmaste bok - och vilken rolig vers! (Ja, Alf H var suverän...)
/S

Inga-Britt sa...

Fast du försöker gömma dig bakom "anonym" så tror jag att jag vet vem som varit inne hos min blogg och jag är glad att bli välkomnad hem,