lördag 22 november 2008

Löftadalen.




För tredje gången har jag nu varit med på broderikurs under ledning av Ann-Margret Wallner på Löftadalens Folkhögskola.


Vi var denna gång nio brodöser. Alla hade vi tidigare varit med på Ann-Margrets kurser. Alltså var det idel glada återseenden - vi kommer ju från olika delar av vårt avlånga land.


Den här gången skulle vi lära oss Vitbroderi från Hedebo, Koreansk broderi, Mola-broderi och repetetion på crazybroderi.


Gänget består av mycket skickliga brodöser. Det är bara jag som ofta hamnar på efterkälken. Men jag fortsätter hemma och så småningom blir även mina alster klara.


Vad skulle en dalkulla välja om inte en crazy-dala-häst eftersom visst tema var hästar. Priset tar dock Pegasus -den bevingade hästen- i koreanskt broderi som Anita gjorde.


Jag såg fram emot att få se havet i novemberstorm och det fick jag. En ganska beskedlig storm visserligen, men imponerande nog. Mina bilder visar dock ett ganska lugnt hav första kvällen.








1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig kurs det måste ha varit. Och vackert var det, men jag vill ju se din crazy-dala-häst också!
Hästtokiga Ängeln