tisdag 6 oktober 2009

BRAKS:s lokalavdelning.


I lördags var vi alla medlemmar i Broderiakademins lokalavdelning Dalarna bjudna till Anna i Vikmanshyttan för en broderiträff tillsammans med avdelningen i Västerås.

Från fönstren i hennes vackra gård var det utsikt över Hedemoraortens jordbruksmarker.

På de stora höststilla fälten hade tranor och svanar mellanlandningsstation. Många hundratal av fåglarna försåg sig med mat. Deras trumpetande, oerhört starka sång vid landning och lyftning är inte vacker. Den är är mäktig och litet skrämmande tycker jag.


Alltnog, Anna bjöd oss på den här utsikten från sitt alteljefönster. Och vår uppgift var att skissa för ett broderi. När och om jag får till något i broderiväg från den här upplevelsen så ska jag visa den här på bloggen. (Nu har jag allt satt mig själv i klistret.)


Inga kommentarer: