torsdag 1 november 2012

10:e inbrottet.

I dag är jag FÖRBANNAD.

 Ljusskygga ynkliga kryp som smyger omkring om nätterna 
har i natt brutit sig in i det ställe som för mig nästan är en helgedom.
Min mormors gamla hus.
Detta är tionde gången.
Tjuvarna har tidigare under åren stulit allt som varit begärligt.
Denna gång var de förmodligen ute efter vapen. Det är ju älgjaktstider.
Kanske tror dom att det nu finns vapen i alla hus.
Vi är inga jägare och har aldrig ägt ett vapen.
Tji fick dom !!!!

Men förödelsen blir trots allt stor.
Uppbruten dörr. Utrivna kläder och annat som vi förvarar i garderoberna.
Dörrarna stod öppna, lådorna utdragna och genomsökta.
Skändat i helgedomen igen.

Förbannelse över de slemmiga odjuren till avskum som varit där.
Jag skulle gärna vilja säga en massa sanningens ord till dem 
om, om, om, avsky, avsky.

2 kommentarer:

Linda Reeder sa...

Oh, I am so sorry! I remember that house, and the honor it was for us that you took us there. It was a highlight of our trip.

Rainer Stalvik sa...

Inga-Britt!
Tråkigt att läsa att det varit inbrott i din mormors hus!
Hoppas att polisen klarar av att ta fast dessa ynkryggar som inte kan skilja på mitt och ditt!

Hälsningar,

Rainer