söndag 10 januari 2010

Fortfarande Sibirien.



I går var jag och Tarja på Met. Vi var alltså Metropolitan !!!! Tro det eller ej, du kan välja.

Vi såg när Octacian som ombud för en kärlekskrank Ochs skulle lämna ett tecken på frieri i form av en silverros till den unga Sophie. Det gick på tok- han blev själv kär i den blivande bruden.
Men efter att vi fått insikt om allt från svek, bigami, duell, melankoli över åldrandet m.m. slutar det naturligtvis med att de unga tu får varandra.
Vacker musik, vackra människor och oerhört vackra kläder var behållningen.

Men salongen var kall. Det var så kallt att när publiken kom tillbaka efter första paus hade de flesta ytterkläderna på.

Tarja och jag blev tack och lov hämtade med en varm bil av "min riddare.''

I dag kliver vi åter in i en Sibirienbister verklighet. Minus 32.4 grader Celsius.

2 kommentarer:

Linda Reeder sa...

Inga-Britt, I just found a wonderful tool for translating Swedish into English . It is the Google Translator at http://translate.google.com.
Now I know that you went to see an opera!

Anonym sa...

Hej
Jag tittade på Lindas blogg. Det är fantastiskt med datorn. Avstånden krymper. Jag hittar inte den dubbla bilden från 31 december.Kram Susanne