fredag 8 januari 2010

Kallast på Mitten.


Kallast på mitten säger TV-hallåan med ett trevligt leende.
Ja, nog har hon rätt !! Minus 34,5 Celsius i natt.
Hur överlever småfåglarna kan man undra. Men faktum är att de dyker upp vid matbordet varje morgon. Var kurar de ihop sig om nätterna ? Hoppas att det är kring skorstenen, för den är numera varm, dag som natt.
Jag ger er åter en bild från mitt vardagsrumsfönster.
Jag har gått en LITEN PROMENAD. Promenaden kan helt enkelt inte bli lång.
Man måste andas genom näsan. Om man andas genom munnen kommer hostan.

3 kommentarer:

Hjortron sa...

Vad trevligt att höra om "Linda Letters"! NU är det ju så att du får bli en tvåspråkig blogg!
Via hennes blogglista kom jag till Hawaii - mycket trevligt att resa runt så här! Min köldgräns för att gå till brevlådan vid vägen, är -20,
inte idag väl, nu -27.

Linda Reeder sa...

I'm not sure what this is about, but I know it's very cold!

Linda Reeder sa...

I used the Google translator and now I know that you were wondering where the birds go at night. Yes, hopefully they use the warmth of the chimney!