lördag 1 maj 2010

Lokalgruppen Dalarna.


Broderiakademins lokalgrupp Dalarna hade träff hos Lillemor i Sundänget i lördags.
Efter beskrivning per mail och efter snitsling sista sträckan genom skogen hittade vi till familjen S:s vackra boställe. Tio broderifantaster hade letat sig vägen dit.
Uppgiften till denna träff var: Vad skogen ger.
Alla vi tio hade olika lösningar: Bär av alla slag, sylt, saft, fågelsång. Poesi och trollska upplevelser. Genom nål, tråd och applikationer hade mina vänner tolkat allt.Mästerligt. Jag bidrog med min trollskog, som mina läsare förut sett.

En tidigare uppgift var att brodera vad Anna ser när hon tittar ut genom sitt ateljefönster.När vi var hos Anna vid den här tiden förra året hade flera hundratals tranor landat på de stora åkrarna i Vikmanshyttan. De hundratals tranorna var inte möjliga att återge. Jag valde ut en endaste en.

Inga kommentarer: